Mia Apostolescu

Actor

Spectacole:

Despre

Frumoasă și plină de farmec, MIA APOSTOLESCU era considerată cea mai talentată cupletistă a “Cărăbușului” și, în același timp, vedeta cea mai răsfățată de public.

“Era frumoasă, inteligentă și talentată, mâna dreaptă a lui Tănase și pandantul lui comic. Se spune că ardea scena sub ea ca o flacără vie. O zănatică, o nebună, o zvăpăiată, o turbată dezinvoltă, o minunăție a cupletelor. Înger și demon, patimă și ispită, farmec și seducție, toate la un loc, o bombă universală care exploda la fiecare spectacol. Ar fi putut fi vedetă pe orice scenă a lumii. Nici Hollywood-ul n-a avut o actriță ca ea”, scria Al Lazăr, în publicația “2012: 140 de ani de revistă românească”.

Pe scena Teatrului “Cărăbuș”, condus de Constantin Tănase, MIA APOSTOLESCU joacă în “Ura, Cărăbuș!” și “Lozul Cărăbușului”. Se va afla alături de Tănase și soția lui, la Paris, atunci când directorul “Cărăbușului” îl întâlnește pe celebrul Charlie Chaplin.

În cartea „Tănase“, autorii Ioan Massoff şi Radu Tănase rescriu, pornind de la memoriile actorului, cum s-au cunoscut şi au dansat împreună cei doi artişti, într-un restaurant parizian. ”În restaurantul «El Garon», din Paris, se găseau la o masă Tănase cu soţia si cu actriţa Mia Apostolescu. La o altă masă, Chaplin, fiind, bineînţeles, ţinta multor priviri din local. Când celebrul artist s-a ridicat să danseze, lumea l-a aplaudat. Tănase, care avea o mare admiraţie pentru Charlot, aplauda de asemenea. Ceva mai târziu, s-a hotărât şi a invitat-o la dans pe Mia Apostolescu. Dansa cu uşurintă, mişcându-se, în ciuda corpolenţei sale, cu multă dezinvoltură (…). Printre cei care-l admirau pe Tănase era şi Chaplin, care simţise de îndată că Tănase nu-i un consumator oarecare. Chemând un chelner, Chaplin se interesă, arătându-l pe Tănase: Cine este? – Cred că un american bogat şi excentric, răspunde chelnerul, încercând să găsească o explicaţie, apoi se apropie de masa lui Tănase şi îi spuse că Chaplin a vrut să ştie cine e. – I-am spus că sunteţi american… aşa credeam, se scuză omul. – American? Asta-i bună, sări Tănase, te rog să te duci imediat si să-i spui ca sunt român… înţelegi? Roumain… artist din Bucureşti… Bucharest… comprenez? Chelnerul s-a executat întocmai si cei doi actori s-au întors, zâmbind, unul spre altul. În clipa următoare, cum mesele nu erau prea depărtate, amândoi se apropiară şi-şi strânseră mâinile: – Tănase! – Chaplin! Apoi, la îndemnul discret al orchestrei ce urmărise scena, atât Tănase, cât şi Chaplin şi-au invitat din nou partenerele, dansând încă o dată, spre satisfacţia publicului.“

MIA APOSTOLESCU a jucat și pe scena teatrului Alhambra, prestația sa fiind consemnată deseori în presa vremii. “MIA APOSTOLESCU s-a dovedit din nou a fi cea mai talentată subretă a revistei noastre şi, în acelaşi timp, vedeta cea mai răsfăţată de public. „Alhambra Cucereşte” (n.n. revistă scrisă de N. Vlădoianu și N.Constantinescu) i-a oferit din plin prilejul să dezvăluie drăcescul ei temperament, trecând cu o artă de strălucită comediană prin filiera diferitelor roluri pe care le-a interpretat. În „Carioca”, Mia Apostolescu a recoltat aplauze triumfale care i-au adus trișarea cupletului”, se consemna în publicația Realitatea Ilustrată, pe 9 ianuarie 1935.

MIA APOSTOLESCU revine la Teatrul “Cărăbuș” și va fi alături de Tănase atunci când, în ajunul Crăciunului, în 1938, ia foc sala Eforie, de pe Bdul Elisabeta, în timpul premierei “Poftă bună la Tănase!”. Atunci sala arde aproape în totalitate. “- Dar ce crezi, că noi te lăsăm de izbelişte?, a izbucnit MIA APOSTOLESCU, vedeta trupei, „drăcoaica cupletului”. – Am să-mi vând toate blănurile şi bijuteriile de la „fazanii” mei. Era „favorita” unor moşieri şi bancheri celebri. – Cum o să abandonăm „Cărăbuşul”? El e pâinea noastră, viaţa noastră, casa noastră, iubirea noastră!”, se consemnează în presa vremii, că i-ar fi spus aceasta lui Tănase, după incendiu.

După ce spectacolul se reia la sala Savoy, MIA APOSTOLESCU participă alături de Tănase și trupa lui la turneele “Cărăbușului” în Orient, cu un itinerariu ce cuprinde orașele Istanbul, Cairo, Beirut, Tel Aviv, Ierusalim.

MIA APOSTOLESCU va mai juca în spectacolele: “Răbdare, Tănase”, revistă jubiliară a celor “25 de ani de artă românească”, “Nu te lăsa, Tănase!”, dar și în spectacolul “Gioconda la Savoy”, în toamna lui 1945, în prima stagiune fără Constantin Tănase.

 

Social media: